Ruszyła akcja Tydzień Dobrego Ciśnienia

Informujemy, że na swoich stronach www stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka), aby zwiększyć komfort korzystania z naszych usług i zoptymalizować naszą witrynę.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij cookies, sprawdzić wykaz plików cookies wykorzystywanych w serwisie www.circlek.pl oraz jak zarządzać nimi za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.
Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się jakie dane gromadzimy.

Zgadzam się

2011-10-04

Ruszyła akcja Tydzień Dobrego Ciśnienia

W poniedziałek, 3 paździerika rozpoczął się „Tydzień Dobrego Ciśnienia” – najważniejsze wydarzenie 7. edycji ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Ciśnienie pod Kontrolą”. Organizatorzy akcji, Michelin i Statoil, sprawdzą ciśnienie w ok. 15 tysiącach samochodów. Akcja prowadzona jest na 30 stacjach w 21 miastach w Polsce.

W tym roku oprócz edukowania kierowców jak dbać o ciśnienie w oponach, organizatorzy zwracają również uwagę na inne elementy, od których zależy nasze bezpieczeństwo. Okazuje się, że montowanie w oponach coraz powszechniejszych na rynku nieprawidłowych zaworów może spowodować nagły spadek ciśnienia i rozerwanie opony w czasie jazdy.

Podczas Tygodnia Dobrego Ciśnienia kierowcy po bezpłatnym pomiarze ciśnienia, otrzymają na stacjach Statoil ważne wskazówki i informacje na temat prawidłowego ciśnienia w oponach oraz tego, jak nienapompowane opony wpływają na drogę hamowania, przyczepność, żywotność opony, czy zużycie paliwa. Akcję wspierają Komenda Główna Policji oraz Polski Czerwony Krzyż. Jednocześnie na części stacji pracownicy sieci Euromaster zapewnią kierowcom fachowe pomiary bieżnika opon.


Nieprawidłowy poziom ciśnienia w oponach powoduje zmniejszenie przyczepności, wydłużenie drogi hamowania i zwiększa ryzyko eksplozji opony. Testy dowodzą też, że samochód na oponach o ciśnieniu zaniżonym o 1 bar zużywa średnio o 0,5 litra benzyny więcej na każde 100 kilometrów (przy średnim spalaniu 8l/100km). Ponadto, opona o ciśnieniu zaniżonym o 20% (najczęściej spotykany przypadek) ma skrócony przebieg o 20%.


Organizatorzy „Tygodnia Dobrego Ciśnienia” zwracają uwagę, że spadek ciśnienia w oponie może być spowodowany stosowaniem nieodpowiednich zaworów – mowa o tanich zaworach złej jakości, coraz powszechniejszych na polskim rynku. Zdaniem ekspertów, zużywają się nawet po jednym sezonie i coraz częściej są przyczyną rozerwania opon podczas jazdy.

Nieszczelna obudowa zaworu gumowego powoduje uchodzenie powietrza z opony i długotrwałą eksploatację na zaniżonym ciśnieniu. W konsekwencji dochodzi do przegrzania konstrukcji opony i w końcowej fazie do jej eksplozji. Przyczyna leży w słabej jakości zaworach pochodzenia chińskiego, które ze względu na cenę są często używane, a jak wynika z obserwacji serwisantów nie są w stanie utrzymać ciśnienia przez jeden sezon. Najgorsze jest to, że element ten jest spoza zakresu odpowiedzialności kierowcy.


„Kierowca nie ma wpływu na to jakie zawory ma montowane w kole, ale ma wpływ na wybór odpowiedniego punktu serwisowego opon. Zazwyczaj cała frustracja wywołana pęknięciem opony, którego przyczyną był uszkodzony zawór, skupiona jest na samej oponie, mimo że nie miała nic wspólnego ze spadkiem ciśnienia, a jedynym winowajcą był zawór, który został zamontowany w zakładzie szukającym na wszystkim oszczędności. Taki proceder ma miejsce niestety zbyt często, zwłaszcza w ostatnich miesiącach, kiedy to zauważyliśmy duży napływ tanich, szybkozużywających się zaworów na nasz rynek” – ostrzega Tomasz Młodawski ekspert ds. produktu, opon osobowych Michelin Polska. „Po zamontowaniu zaworów, kierowca nie jest w stanie rozpoznać jakości nowego zaworu. Jedyne co może zrobić to zabezpieczyć się przed taką sytuacją odwiedzając tylko i wyłącznie renomowane punkty serwisowe.

O tych i innych aspektach związanych z bezpieczną jazdą przypominają organizatorzy akcji Ciśnienie pod Kontrolą, Michelin i Statoil, partner akcji europejska sieć serwisowa Euromaster oraz patroni akcji: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Instytut Transportu Samochodowego, Warmińsko-Mazurska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego w Warszawie i Olsztynie.


Tegoroczna akcja Ciśnienie pod Kontrolą odbywa się na wybranych 30 stacjach Statoil:


1.
Białystok
Jana Pawła II 56

2.
Bielsko-Biała
Andersa 47

3.
Bydgoszcz
Jagiellońska 58

4.
Chorzów
Katowicka 114

5.
Gdańsk
Marynarki Polskiej 93

6.
Gdynia
Zwycięstwa 132

7.
Jelenia Góra
Grunwaldzka 4

8.
Kielce
Źródłowa 14

9.
Kraków
Jana Pawła II 200

10.
Kraków
Mogilska 81

11.
Lublin
Tysiąclecia 12

12.
Łódź
Piłsudskiego 177

13.
Olsztyn
Leonharda 9

14.
Olsztyn
Lubelska10a

15.
Olsztyn
Pstrowskiego 10

16.
Olsztyn
Śliwy 2

17.
Opole
Sosnkowskiego 18

18.
Płock
Bielska 61a

19.
Poznań
Czechosłowacka 108

20.
Poznań
Wojciechowskiego 4

21.
Rzeszów
Rejtana 18

22.
Szczecin
Gryfińska 60

23.
Toruń
Szosa Lubicka 62

24.
Warszawa
Puławska 86

25.
Warszawa
Krasnobrodzka 1

26.
Warszawa
Towarowa 20

27.
Warszawa
Modlińska 144

28.
Wrocław
Braniborska 84

29.
Wrocław
Sucha 15 C

30.
Żary
Ułańska 2



Jak wynika z badań przeprowadzonych przez niezależny instytut badawczy TNS Automotive w kilku krajach, kierowcy oczekują od producentów, że tworząc oponę nie pomijają żadnej kategorii osiągów kosztem innej. Dlatego przy tworzeniu opon, Michelin stawia największy nacisk na zrównoważone osiągi każdej opony w trzech najważniejszych obszarach: bezpieczeństwa, trwałości i oszczędności paliwa. Preferencje kierowców potwierdzają także wyniki badania przeprowadzonego przez TNS Pentor w Polsce – wynika z nich, że 60% kierowców wybrałoby oponę z wyważonymi osiągami.



Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa MICHELIN produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów – osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (viamichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma zakłady produkcyjne w 19 różnych krajach. www.michelin.pl



Statoil Poland, spółka norweskiego koncernu Statoil, obecna jest w Polsce od 1992 roku. Sieć Statoil liczy obecnie 346 stacji w tym: 79 stacji typu 1-2-3 (segment ekonomiczny) i 78 franczyzowych. Firma zajmuje się również dostawami oleju napędowego, benzyny, lekkiego oleju opałowego oraz gazu płynnego do odbiorców przemysłowych i prywatnych. W swojej ofercie posiada także szeroką gamę środków smarnych, olejów przemysłowych i silnikowych najwyższej jakości. www.statoil.pl




  • Krystyna Antoniewicz-Sas, Dział Public Relations Statoil Poland, tel. (22) 564 03 05, kran@statoilfuelretail.com
  • Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska, tel. 691 117 472, ewa.konopka@pl.michelin.com
  • Marcin Sęk, Hill and Knowlton, tel. 609 160 053, marcin.sek@hillandknowlton.pl
  • Mateusz Litewski, Hill and Knowlton Poland, tel. 609 900 476, mateusz.litewski@hillandknowlton.pl
Zamknij

Zmień język