Statoil wprowadza arktyczne paliwo

Informujemy, że na swoich stronach www stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka), aby zwiększyć komfort korzystania z naszych usług i zoptymalizować naszą witrynę.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij cookies, sprawdzić wykaz plików cookies wykorzystywanych w serwisie www.circlek.pl oraz jak zarządzać nimi za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.
Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się jakie dane gromadzimy.

Zgadzam się

2011-11-30

Statoil wprowadza arktyczne paliwo

Od 1 grudnia br. na 90 stacjach Statoil w Polsce rozpoczęła się sprzedaż specjalnie przygotowanego na zimę arktycznego oleju napędowego DieselGold, z temperaturą blokady zimnego filtra (CFPP) do –40°C. Docelowo paliwo to będzie dostępne na 103 stacjach w Polsce. W całym kraju oferowane będą także zimowe gatunki paliw: zimowy DieselGold, zimowy SupraDiesel i zimowy SupraGaz.

Arktyczny DieselGold jest oparty na oleju napędowym klasy arktycznej, dzięki czemu zapewnia najwyższą ochronę przed mrozami i zmniejsza ryzyko unieruchomienia pojazdu.

Celem Statoil Poland jest zapewnienie dostępności arktycznego DieselGold nie tylko w regionach narażonych na występowanie najniższych temperatur, ale wszędzie tam gdzie klienci oczekują ponadstandardowej jakości oraz pewności prawidłowego działania samochodów.

Dotychczas arktyczny olej napędowy był dystrybuowany w oparciu o dostępną infrastrukturę logistyczną Statoil Poland, jedynie do ograniczonej liczby stacji. Produkt ten, ze względu na unikalny skład, jak również doskonałe parametry jakościowe, nie może być mieszany ze standardowym olejem napędowym i musi być przechowywany w oddzielnym zbiorniku. Oprócz specjalnie przygotowanego produktu bazowego o parametrach arktycznych, arktyczny DieselGold jest wzbogacany pakietem dodatków Statoil, co wymaga specjalnego nadzoru w procesie transportowania i magazynowania. Uruchomienie nowego zbiornika w bazie paliw w Radzionkowie (woj. śląskie) na początku grudnia br. pomoże znacznie zoptymalizować logistykę arktycznego oleju napędowego na terenie całego kraju.

„Zmieniające się warunki klimatyczne w Polsce, jak również coraz większe doświadczenie Statoil Poland w zakresie sprzedaży produktów paliwowych o jakości arktycznej, skłoniło nas do podjęcia decyzji o lokalizacji zbiornika na terenie bazy paliwowej w Radzionkowie. Lokalizacja ta jest dla nas strategiczna, ponieważ dzięki niej będziemy w stanie zaoferować najlepszej jakości olej napędowy większej liczbie klientów.” – mówi Andrzej Magryś, prezes zarządu Statoil w Polsce.

Skład arktycznego DieselGold został skomponowany tak, aby zapewnić ekstremalne właściwości niskotemperaturowe. Dzięki obniżonej temperaturze mętnienia oraz temperaturze blokady zimnego filtra, uruchomienie pojazdu z tym paliwem będzie możliwe nawet gdy temperatura spadnie do –40°C

„Standardowe paliwa zimowe dostępne powszechnie na rynku polskim najczęściej wzbogacane są o dodatki zwane depresatorami. Powoduje to jedynie polepszenie parametrów niskotemperaturowych tych paliw, nie dając gwarancji bezproblemowej eksploatacji samochodów w przypadku wystąpienia temperatur poniżej –20°C” – tłumaczy Krzysztof Starzec, Dyrektor Działu Zaopatrzenia i Logistyki Statoil Poland.

Paliwa płynne stosowane do napędzania pojazdów spalinowych charakteryzują się zmiennością parametrów fizykochemicznych w zależności od temperatury zewnętrznej. Warunki klimatyczne panujące zimą w Polsce, determinują czasem konieczność stosowania specjalnie przygotowanych arktycznych gatunków paliw gdyż gatunki zimowe nie zawsze sprawdzają się w ekstremalnie niskich temperaturach.

Zimą, gdy temperatury spadają znacznie poniżej zera, węglowodory parafinowe zawarte w oleju napędowym mogą się krystalizować i wydzielać małe, twarde kryształki parafin. Kryształki te powodują, że paliwo mętnieje, a temperatura, przy której występuje to zjawisko, nazywana jest temperaturą mętnienia. W wyniku dalszego obniżania temperatury, kryształki parafin mają zdolność do łączenia się w większe cząsteczki, które skutecznie blokują przepływ paliwa przez filtr oraz przewody paliwowe. Zjawisko to jest niebezpieczne, gdyż zakłóca dopływ paliwa do cylindrów, negatywnie wpływa na pracę silnika, a nawet może prowadzić do unieruchomienia samochodu. Graniczna temperatura, przy której jest jeszcze możliwy swobodny przepływ paliwa przez filtr nazywana jest temperaturą blokady zimnego filtra.


Zamknij

Zmień język